Beszámoló az NTP-
Népi bölcsességek, iskolás tudományok a kertben pályázat megvalósításáról
2019. tavaszán az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a Nemzeti Tehetség Program végrehajtásának 2019–2020. évi cselekvési programja alapján nyílt pályázatot hirdetett a matematikai, a természettudományos és a digitális kompetenciák erősítését szolgáló hazai és határon túli tehetségsegítő programok támogatására, amelyre iskolánk Kerek Világ Alapítványán keresztül nyújtottuk be a pályázatunkat.
Nyertes pályázatunk kódszáma és címe: NTP-
A pályázat megvalósításának eredeti időszaka: 2019. december 09-
A pályázat megvalósításához 1280 000 Ft támogatást nyertünk.
A pályázatot Krakkerné Berki Hajnalka készítette.
A Bókay iskolában mindig nagy gondot fordítottunk az élő környezetben történő természetismeret és biológia tantárgy tanítására. Intézményünkben nagy hagyományai vannak az erdei iskoláknak, örökös ökoiskolaként a fenntartható életmódra nevelésnek. A Nemzeti Tehetség Program keretében már több projektet megvalósítottunk.
Jelen pályázatunkal az érdeklődő tehetséges tanulók természettudományos, matematikai, digitális ismereteit aktív tevékenységgel igyekeztünk elmélyíteni. Pályázatunk kapcsolódott az előző évek (Hagyomány és tudomány a természeti kalendáriumunkban és a Miértek és hogyanok tanösvény) pályázatokhoz, mivel a fenntartható kertművelés témakörében kutakodtunk a régi, népi megfigyelések, tapasztalatok és azok iskolában igazolható tudományos háttere között. Ezért is adtuk pályázatunknak a Népi bölcsességek, iskolás tudományok a kertben” címet. Egyik célunk a családi házas környezetben megvalósítható régen alkalmazott népi bölcsességeken alapuló kertészeti módszerek, eszközök alkalmazása, kivitelelezése, illetve a mai technikai eszközökkel való kibővítése. Érdekes tevékenység volt a hidegágy tervezése arhív dokumentumok felhasználásával, amelyben a hidegtűrő növények 50-
A hideg téli napokon a melegágyba ültettünk, vetettük, közben megtanultuk a költségtakarékos vetőszalag készítését dédnagymamás „biomódszerekkel”.
Nagyon vártuk a hidegágyunk 3D-
A megszerzett ismeretek így sem voltak hiábavalók, hiszen a programban résztvevők környezettudatosabbak, a kertészeti ismeretekben jártasabbak lettek. Bővült a tudományos megfigyelőkészségük, kreatívitásuk, együttműködőkészségük.
Néhány kép a program megvalósításáról:
Hidegágy tervezése, majd a modell elkészítése
Beltéri üvegház összeszerelése, hogy legyen hol fejlődni a palántáknak
Tudod, hogy mi van a gyerekek kezében? Igen, egy 10 éves kolbásztök!
Vajon csírázóképesek a magjai?
Bizonyítsuk kísérlettel!
„Boncolás, számolás, fürdetés és a mikroszkópon látni, hogy győzelem-
Palántanevelés
A kicsik is kíváncsiak a tevékenységünkre!
Költségtakarékos veteményezéshez vetőszalagot készítettünk Dédi-
Hú de izgalmas lesz a 3D-